Consultanta dauna asigurare locuinta
Daca ai asigurare de locuinta si ai suferit o dauna, iti oferim consultanta de specialitate pentru solutionarea daunelor. Te vom ajuta sa deschizi dosarul de dauna, sa identifici pagubele si costurile de reparatie.
Daca ai suferit o dauna la locuita ta, mai intai trebuie sa analizam riscurile si excluderile mentionate in contractul si conditiile de asigurare.
- Pentru asigurarea facultativa, excluderile sunt mentionate in conditiile de asigurare.
- Pentru asigurarea obligatorie, excluderile sunt mentionate in NORMA nr. 38 din 28 noiembrie 2023 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor
Avizarea daunelor pentru asigurarea de locuinta
Avizarea evenimentului se face la asiguratorul emitent al politei de asigurare (obligatorie sau facultativa), imediat dupa producerea daunei sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia. Acest lucru este valabil chiar daca doriti sa efectuati constatarea daunei in alta zi.
In functie de marimea pagubei se poate opta pentru autoconstatare (poze efectuate de dvs.), daca societatea de asigurare are acest serviciu. Daca detii decat asigurare obligatorie (PAD) si locuinta ta a suferit avarii ca urmare a unui dezastru natural, afla informatii despre despagubire si de pe site-ul PAID.
Informatii pentru deschiderea dosarului de dauna la asigurarea de locuinta
- Cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul – data, ora;
- Detalii privind locatia si starea bunurilor avariate;
- Nr. politei de asigurare;
- Datele dvs. de identificare (C.I, telefon, email);
- Documentele eliberate de autoritati (politie/ pompieri/s.a.), dupa caz;
- Alte documente in functie de evenimentul produs.
Documentele de mai sus, reprezinta o enumerare a informatiilor pe care sa le aveti la pentru avizarea daunei si nu reprezinta toate documentele necesare pentru solutionarea daunei. Dupa furnizarea acestor date veti primi numarul de dosar de dauna. In functie de amploarea evenimentului se va face o constatare la fata locului sau veti fi indrumat sa efectuati dvs. cateva fotografii (autoconstatare).
Constatarea si evaluarea pagubelor
Constatarea si evaluarea pagubelor produse sunt efectuate de catre reprezentantii societatii de asigurare. Dupa efectuarea constatarii, ti se va inmana un Proces-verbal de constatare, in care sunt consemnate riscul produs, bunurile si elementele avariate, resturi recuperabile etc.
Repararea daunelor
Puteti opta pentru plata despagubirilor in regie proprie sau pe baza documentelor de reparatie (facturi, etc.).
Reparatiile cladirilor sau a bunurilor avariate sau distruse pot fi facute prin unitati specializate pe baza devizelor de lucrari si/sau facturilor sau la alegere prin regie proprie.
Pentru inceperea reparatiilor partilor avariate, aveti nevoie de acordul asiguratorului. Se recomanda sa NU demarati lucrarile de reparatii pana la constatarea avariilor.
Finalizare dosar de dauna asigurare locuinta
Pentru finalizarea dosarului de dauna se vor depune urmatoerele documente:
- Cererea de despagubire;
- Factura/ deviz de reparatie (daca este cazul);
- Documentele solicitate la deschiderea dosarului.
Ce faci in caz de calamitate naturala (asigurare obligatorie)?
In caz de cutremur sau alunecare de teren:
- solicita intocmirea procesului verbal de constatare referitor la cauzele şi imprejurarile producerii evenimentului – in baza prevederilor Ordinului OMTCT/OMAI nr. 1995/1160 din 2005/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta specifice riscului la cutremure si/sau alunecari de teren;
In caz de inundatie a locuintei:
- solicita intocmirea procesului verbal de constatare referitor la cauzele şi imprejurarile producerii evenimentului – in baza prevederilor Ordinului 1422/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de inundatii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la constructii hidrotehnice, poluari accidentale pe cursurile de apa.